Cu siguranta ti-ai spus de mai multe ori ca trebuie sa dormi suficient. Iata cum un somn bun si suficient te ajuta sa slabesti. Stim cu totii ca trebuie sa dormim 7-8 ore pe noapte, iar unii norocosi dorm chiar  si  9-10 ore pe noapte. Sunt o multime de ore, dar viata ta se va schimba spre bine, cand vei incepe sa dormi suficient. Experimenteaza  somnul si, in curand, vei incepe sa mergi la culcare la momentul potrivit. Daca nu poti adormi, incearca cateva suplimente sau produse care provoaca somn. In general, indiferent de ce faci, principalul lucru este sa dormi mai mult.  Urmatoarele motive, cum ar fi somnul suficient, ajuta la scaderea in greutate, iar acest lucru poate sa te  surprinda sau poate nu. In orice caz, trebuie sa acorzi atentie somnului, daca scopul tau este de a pierde in greutate. Ar trebui sa gasiti in programul tau destule ore pentru odihna. In viitor, vei fi multumit de rezultat.

Se produce mai putin cortizol

 

Unul dintre motivele cele mai cunoscute care te fac sa dormi mai mult pentru a pierde in greutate, este ca reduce cantitatea de stres. Cortizolul este un hormon produs de corpul nostru in timpul stresului. Corpul nostru stie cand exista stres mental sau fizic si dezvolta cortizol pentru a ne ajuta sa facem fata panicii sau anxietatii. Si, chiar daca nu esti in panica si nu trebuie sa lupti cu dietele sau sa alergi, organismul va lua in mod eronat toate formele de stres pentru aceasta reactie si va dezvolta cortizol pentru a compensa acest lucru. Odihnindu-te doar cateva ore, in loc de somnul necesar, poti slabi in greutate. Cortizolul stocheaza greutatea corporala si duce la multe alte reactii prin intermediul hormonilor. Somn de 8-9 ore, va ajuta organismul sa produca mai putin cortizol.

Imbunatatirea controlului apetitului

 

Dupa cum am spus, din moment ce organismul produce mai putin cortizol, alti hormoni din organism pot functiona mai bine, inclusiv hormonii de foame si apetit. Vei observa ca in timpul supraincarcarii simti nevoia sa mananci ceva caloric ridicat. De ce? Stresul sau oboseala modifica hormonii din organism, ceea ce duce la performanta de a slabi. Leptina si grelina afecteaza in mod direct nivelurile de foame, iar acesti doi hormoni afecteaza cantitatea de cortizol din organism, si, in consecinta, cantitatea de somn. Pentru a te asigura ca acesti hormoni de foame isi fac munca corect si stau la un nivel mai mult sau mai putin normal, dormi suficient de mult.  Vei observa ca nu vei mai simti nevoia sa mananci alimente daunatoare si nici nu vei mai simti stresul general. Trebuie sa mananci bine, deoarece greva foamei nu ajuta metabolismului, dar vei observa ca daca dormiti bine in ajun, foamea va disparea.

Imbunatatirea dispozitiei

 

Cu suficient somn te vei simti mai bine. Starea de spirit excelenta dupa o noapte de somn bun,  nu este imaginatia ta. Acesta este un raspuns chimic real al organismului si al hormonilor. Productia de serotonina are loc mult mai bine cand dormi suficient. Serotonina este hormonul fericirii, despre care am auzit atat de mult si afecteaza totul, inclusiv greutatea. Ajuta la reducerea nivelului de cortizol in organism, ajuta la reglarea poftei de mancare si chiar previne depresia, care duce la supraalimentare sau la hranirea cu alimente daunatoare. Nivelurile scazute de serotonina pot impiedica, de asemenea, dorinta de a te exercita, de a te simti obosit si lenes.

Imbunatatirea antrenamentelor

 

Cu cat dormi mai mult, cu atat mai multa energie vei acumula si cu atat mai bine te vei antrena! Chiar si cu  exercitarea  a 30-45 minute de exercitii fizice, nu vei arde mai multe calorii si nu vei avea mai multa energie, daca nu dormi.

Nu vei fi lenes

 

Iti va fi mult mai usor sa stai departe de canapea si vei evita activitati de agrement lenes,  daca vei dormi suficient. Daca nu dormi, vei visa doar la un pat. Si acest lucru este putin probabil sa ajute metabolismul si pierderea in greutate. Pentru a nu pierde  pe canapea tot timpul liber, trebuie doar sa dormi pe ea,  un numar suficient de ore de noapte.

Somnul afecteaza digestia

 

Stiai ca digestia nu numai ca poate afecta greutatea, dar este ea insasi afectata de efectele somnului? Aproximativ 80% din nervii care leaga creierul, trec direct prin tractul digestiv, iar acesti neurotransmitatori comunica cu stomacul si creierul. In timpul stresului, digestia joaca un rol important si, din moment ce organismul nu are suficient somn, digestia nu va fi cea mai buna. Corpul nu poate digera alimente sub stres, pentru ca este prea ocupat incercand sa suprime stresul din organism. Sangele se indeparteaza de sistemul digestiv. Alimentele slab digerate vor fi depozitate in cele din urma ca deseuri, ceea ce duce la cresterea in greutate. Experimenteaza si incearca sa dormi mai mult. Astfel, vei observa ca ti-ai imbunatatit digestia si ca te duci in mod regulat la toaleta.

Mancarea potrivita

 

Este mai usor sa iei un produs semifinit, de la un fast-food sau altceva. Iti va fi mai usor sa mananci fulgi de ovaz, migdale sau unt de arahide, proteine, dar cantitatile  mari de astfel de alimente numai ca dauneaza, si, in cele din urma nu vor duce la pierderea in greutate, ci se va intampla  exact opusul. O odihna buna in timpul noptii va duce la alegerea potrivita in ceea ce priveste alimentatia. Astfel, vei consuma  numai produse echilibrate. Daca poti, pregasteste-ti hrana din timp,  pentru a avea mereu mancare sanatoasa la indemana.

 

Somnul de 8-9 ore este ideal pentru majoritatea oamenilor, insa somnul de 20-30 de minute este binevenit.  Daca doresti sa slabesti, trage un pui de somn si mergi inainte, fara a fi timid. Somnul din timpul zilei, nu trebuie sa dureze mai mult de o ora, pentru a nu perturba somnul de noapte. De cateva ori pe saptamana iti poti permite sa dormi o ora. Vei observa ca procesul de scadere a greutatii a fost mult mai usor si mai rapid, atunci cand corpul are suficienta odihna.

 

Cateva sfaturi pentru un  somn odihnitor

Daca se intampla sa ai suficient timp de dormit, dar sa nu poti dormi,  poate ca motivul este un vis urat sau poate altul. In orice caz urmeaza aceste sfaturi, care iti vor fi de mare ajutor:

  • Dormitorul trebuie sa fie intunecat, iar cand lumina straluceste prin ferestre sau ferestrele sunt orientate spre est, atarna perdele groase sau jaluzele.
  • Alege o temperatura confortabila pentru somn. Cei mai multi dintre noi dorm mai bine intr-o camera racoroasa. Asigura-te ca ventilezi camera inainte de a merge la culcare.
  • Nu instala televizorul in dormitor si nu aseza computerul acolo.