Asa cum este bine stiut, sportul, inclusiv fitness-ul, are nevoie de mai multe elemente pentru a-si atinge scopul. Sanatateatractului digestiv este un astfel de element, a carei importanta insa este neglijata de multe persoane, in special de cei ce acum intra in aceasta lume, a sportului si a unui stil de viatasanatos si echilibrat.

Balonarea, gazele intestinale, toate sunt simptome ale unor disfunctii la nivelul aparatului digestiv. Se estimeaza ca numai in SUA in jur de 70 de milioane de oameni sufera de tulburari digestive, deci nu este un lucru minor. Poate tocmai pentru ca sunt atat de frecvente oamenii tind sa le trateze cu superficialitate, insa  abordarea este gresita. Dincolo de starea generala proasta, boli precum refluxulgastroesofagian (GERD), boala Crohn, sindromul intestinului iritabil (IBS) și constipatia cronicăafecteaza si felul in care exercitiile fizice actioneaza asupra corpului si muschilor.

Azi va voi prezenta cateva metode prin care puteti sa va imbunatatitisanatatea aparatului digestiv si sa ameliorati starea generala, lucru ce va avea un efect vizibil si asupra activitatii de la sala de fitness.

Conexiunea Minte – Stomac

Stomacul si intestinele sunt caminul a peste 10 miliarde de bacterii. Tot acest sistem de afla in relatie directa cu creierul, aceasta conexiune sau axa fiind bilaterala. Altfel spus, tot ceea ce intra in stomac are efect asupra creierului, la fel cum tot ceea ce este in mintea noastrainfluenteaza si digestia. Acest principiu afirma asadar necesitatea de a pastra mereu atat stomacul cat si mintea departe de orice elemente ce le pot dezechilibra.

Alergii

Pentru ca aceasta relatie sa fie una benefica este foarte importanta alimentatia. De multe ori consumam alimente care nu sunt bine primite de catre organism, fara ca noi sa fim constienti de asta. O solutie este aceea de a efectua teste de alergie la alimente si, in functie de rezultat, sa scoatem din alimentatie acele produse care sunt respinse de organism.

 Odihna

Importanta si in rutina saptamana de exercitii, odihna in general este foarte importanta chiar si pentru sanatateatractului digestiv. Stomacul si intregul aparat digestiv are nevoie de un anumit timp pentru a digera o masa, acesta variind in functie de alimentele consumate. De aceea este indicat sa nu se manance mult seara, deoarece stomacul trebuie sa aiba timp sa termine de digerat intreaga hrana, sa evacueze reziduurile, sa faca micile „reparatii” necesare si sa se pregateasca pentru prima masa a zilei. Somnul este asadar extrem de important, stomacul putand in aceasta perioada sa se refaca.

Unui somn bun trebuie sa i se alature o minte linistita si lipsita de stres. Stresul actioneaza la capatulcelalalt al axei si va influenta negativ digestia.

Suplimentele

Suplimentele pentru digestie sunt diferite de cele alimentare. Ele pot fi prebiotice sau probiotice, ori enzime digestive. Prima categorie, reprezentata de probiotice si prebiotice, este destinata sustinerii unei bune functionari a sistemului digestiv si sunt recomandate si atunci cand apelam la antibiotice, care pot distruge flora intestinala normala. Enzimele ajuta la o mai buna absorbtie a nutrientilor in organism, diminuand in acelasi timp si intoleranta stomacului la anumite alimente, precum lactoza din lapte.

Mentinerea acestei axe in echilibru tine asadar de consumarea alimentelor potrivite, de odihna corespunzătoare, de evitarea stresului si de apelarea la suplimente atunci cand este necesar. Exercitiile fizice sunt si ele un element esential in mentinereasanatatii digestive, punand in miscareintregul corp si mai ales sangele.