5 sfaturi pentru a ramane responsabil fata de obiectivele de sanatate si fitness la locul de munca

Fitness, sport … Excelente pentru corp si sanatate.  Dar intrebarea care se pune, este: in cazul in care nu-ti gasesti timp din cauza programului incarcat de la birou, si nu poti parasi biroul, ce poti sa faci? Raspunsul la aceasta intrebare, este oportunitatea de a face exercitii fizice din pozitia sezut, pentru a te mentine in forma. Aceste exercitii pot fi facute chiar si  de oamenii de afaceri, care de obicei sunt mai ocupati.  Poti face fitness fara a parasi biroul. Iata 5 exercitii simple, dar eficiente. Aceste exercitii eficiente te vor ajuta pentru o vreme sa-ti distragi atentia de la mediul de afaceri si sa iti intinzi muschii amortiti. Vei reveni la lucru cu forte noi si idei interesante.

 

Nu este un secret ca munca in birouri duce la un stil de viata sedentar. Angajatii companiilor mari, isi petrec multe ore la computer, intr-un scaun incomod. Din acest motiv, in partea inferioara a corpului, sangele este stagnat, picioarele se umfla, incepe durerea in muschii gatului si a spatelui. Astfel de probleme sunt direct legate de lipsa activitatii motorii. Singura cale de iesire din aceasta situatie, este cresterea sarcinilor fizice necesare functionarii normale a corpului. Si acest lucru se poate face fara a parasi locul de munca. Exercitiile simple te vor ajuta sa iti usurezi durerea si tensiunea din muschi, sa reduci oboseala la locul de munca la calculator si sa iti imbunatatesti sanatatea.

  1. Exercitiul pentru Fese

Fesele ar trebui sa arate in mod ideal,  ca o nuanta seducatoare.  Opt sau chiar mai multe ore de sedere intr-un singur loc, duc  la aplatizarea partii dorsale.  Insa poti sa ii mentii  elasticitatea efectuand un simplu exercitiu, fara a te ridica de pe scaun. Va trebui sa faci exercitii de strangere a muschilor fesieri, timp de zece secunde. Este necesar sa se faca opt repetari in 5 abordari. In mod convenabil, poti exersa acest exercitiu oriunde si oricand: aunci cand stai la computer, in timpul unei sedinte si chiar la o intalnire de afaceri. Este invizibil pentru ochii celorlalti, deoarece nu necesita miscari speciale.

  1. Exercitiul de rotatie a gleznei

Fiecare parte a corpului nostru are un rol deosebit in viata noastra. Gleznele ofera de asemenea multe beneficii, desi rareori li se acorda o atentie deosebita. Uneori, mai importanta pentru femei, este talia. Prin urmare, la locul de munca, fa  urmatorul exercitiu ca prevenire a entorsei gleznei si pentru a reduce riscul de intindere: gleznele se rotesc mai intai intr-o singura directie (8 repetitii si 5 abordari), apoi in directia opusa. Si nimeni in acest moment nu banuieste ca de fapt faci fitness.

  1. Exercitiul “Tonus muscular”

Riscurile muncii sedentare sunt de asa natura, incat multi muschi devin tensionati, inclusiv muschii picioarelor. Stai pe scaun, iar picioarele tale stau, fara miscare. Cum sa pastrezi forma frumoasa a muschilor picioarelor? Fara a te ridica de pe scaun, ridica picioarele si apropie degetele mari de la picioare.  Mentine  aceasta pozitie timp de 10 secunde. Repetati de 8 ori in 5 abordari. Retine, ca atunci cand efectuezi acest exercitiu, trebuie sa simti o puternica tensiune musculara. Nu iti faceti griji, nimeni nu va afla ce faci pe scaunul tau.

  1. Exercitiu pentru talie

Toate reprezentantele sexului frumos, doresc sa aiba o talie subtire si o pozitie regala. Insa, multe ore in fata unui  calculator nu este cel mai bun mod de a mentine pozitia frumoasa a corpului.  Mai mult decat atat, muschii spatelui sunt afectati, si,  ca urmare,  ne confruntam cu dureri in partea inferioara a spatelui si a umerilor. Pentru a evita astfel de probleme, efectueaza in mod regulat un exercitiu asupra rotatiei corpului. Spre deosebire de exercitiile anterioare, este vizibil pentru altii, dar nu merita sa-ti diminuezi sanatatea si frumusetea pentru acest lucru. Ocupa pozitia de sedere, intoarce trunchiul mai intai spre partea dreapta, ducand mana stanga in spatele scaunului, apoi fa la fel si pe partea stanga. Fiecare astfel de exercitiu de rasucire trebuie executat timp de 5-8 secunde si se face de 8 ori in 5 abordari.

  1. Exercitiu “miscarea circulara a umerilor”

Acest exercitiu nu poate fi ascuns de ochii colegilor la locul de munca. Nu trebuie sa ai un sentiment de retinere, deoarece datorita lui postura se imbunatateste si se elimina tensiunea din zona gatului si a umerilor. Tot  ceea ce ai nevoie este sa iti pui mainile pe talie si sa iti rotesti umerii inainte si inapoi, fara a ridica incheieturile din talie. Pentru fiecare parte, efectueaza 20 de exercitii in 2-3 abordari.

  1. Exercitii pentru triceps                                          

Pentru o femeie, frumusetea mainilor este la fel de importanta, deoarece dupa ele se judeca varsta. Pentru a lucra  tricepsul si, in acelasi timp, pentru a usura comprimarea muschilor din spate, efectueaza urmatoarele miscari: stai  la masa de lucru, pe marginea scaunului. In acelasi timp, picioarele stau ferm pe podea. Cu mainile apuca marginile scaunului. Strange bratele si ridicati corpul: picioarele raman in aceeasi stare. Revin-o la pozitia de pornire. Faceti 5 seturi de cate 5-10 repetari.

fitness

  1. Exercitii “de inclinare”

Acest exercitiu ajuta la lucrarea multor muschi ai corpului, dar in acelasi timp ramanand intr-un singur loc. Poti fi sigura ca acest exercitiu va fi vazut de colegii tai. Si totusi, nu renunta la acest sfat. Cu cotul drept, apleaca-te pentru a atinge genunchiul stang si ramai timp de 2 secunde in aceasta pozitie. Repeta miscarea  cu cotul stang si cu genunchiul drept. Realizeaza 10 repetari in 3 seturi pe fiecare parte.

  1. Exercitiu “incalzire pentru fese si presa”

Nu este nimic dificil in exercitarea acestui exercitiu, iar efectul va fi uimitor. Aseaza-te pe marginea scaunului si intinde-ti picioarele inainte. Ridica-le de la podea 10 cm.  Mentine  aceasta pozitie timp de 15 secunde.  Apoi, ridica fiecare picior pana in dreptul stomacului, indoind  genunchii. Fa 3 seturi de cate 10 repetari.

Munca la birou duce la o mare incarcatura fizica, iar pentru ca organismul sa ramana sanatos si frumos, are nevoie de miscare, chiar si atunci cand stai pe scaun. O cale buna pentru “criza in timp” este de a face exercitii la birou. Iar acest lucru nu este gresit, deoarece  e mai bine, decat sa nu faci nimic. Mai mult decat atat, vei  obtine o multime de avantaje, cum ar fi,  postura frumoasa, sanatate, buna dispozitie si productivitate in munca. Imbunatatirea circulatiei sangelui si eliberarea de endorfine, face munca mai utila.

 Chiar daca lucrezi  la birou, incearca sa gasesti orice oportunitate de a te misca mai mult.  De exemplu, in loc sa trimiti raportul prin e-mail la departamentul de la etajul al cincilea, du-l personal, pentru a face miscari pe scari.