Dieta Ketogenica: Cum sa te mentii in greutate cu o dieta cu continut scazut de carbohidrati

 

Dupa cum se stie, cea mai mare parte a energiei pe care corpul uman o primeste, este  prin glicoliza (procesul de divizare a carbohidratilor). Organismul imparte glucoza si glicogenul (carbohidratii), acumulate in ficat si muschi, si primeste energie de la ele. Acest proces este comun si este principala cale de a castiga forta. Insa, exista si un mecanism de rezerva – lipoliza (procesul de divizare a grasimilor), care incepe cand depozitele de glicogen din organism sunt complet epuizate.

In procesul de lipoliza, depozitele de grasime din corpul uman sunt impartite in produse finale – acizi grasi si glicerina, din care se formeaza apoi corpuri cetone, surse eficiente de energie. Mecanismul descris mai sus este baza unei diete speciale, a dietei Keto (dieta ketogenica).

Dieta Ketogenica

 

Excluderea constienta din meniul a carbohidratilor duce la o epuizare rapida a depozitelor de glicogen in ficat si muschi. Dupa ce trece prin mai multe etape, corpul este reconstruit si incepe procesul de lipoliza, care descompune grasimile. Principalul avantaj al acestei diete este capacitatea de a arde rapid grasimea, mentinand in acelasi timp masa musculara. Dar acest efect poate fi realizat numai printr-o abordare competenta si disciplinata, a serviciilor de catering.

Ce trebuie sa mananci?

 

Principala regula in ceea ce priveste respectarea dietei Keto, este excluderea din meniu a produselor cu continut ridicat de carbohidrati. Meniul este bazat pe proteine ​​si grasimi, si prin urmare, principalele produse recomandate pentru dieta Keto, sunt  ouale, care sunt o sursa eficienta de proteine, fructe cu coaja lemnoasa si care contin atat proteine, cat si grasimi vegetale sanatoase si legume (fara carbohidrati), care contine fibre necesare pentru o munca eficienta a intestinului. De asemenea se consuma:

  • kefir, branza de vaci si branza. Acestea contin o cantitate mare de proteine ​​(este mai bine sa se manance alimente cu continut scazut de grasimi);
  • Este recomandat a se utiliza  pesti bogati in ulei de peste  (toti pestii din regiunile nordice: hering, somon);
  • carne (pasari si animale). Acest produs este complet lipsit de carbohidrati (este mai bine sa dai preferinta carnei de curcan sau de pui, deoarece au grasimi mai putin saturate).

 

La utilizarea de legume ar trebui sa te limitezi la legumele care sunt sarace in carbohidrati (dovlecei, varza) si nu mai mult de 50 de grame pe zi.

Ce ar trebui sa respingi din alimentatie?

 

Asa cum ai putea ghici, un produs nedorit pentru o dieta Keto, sunt toate produsele care contin carbohidrati, de exemplu:

  • produse de panificatie. Painea si produsele de patiserie care contin o cantitate uriasa de carbohidrati;
  • fructe dulci si fructe de padure (struguri, banane, pepeni verzi). Aceste alimente sunt bogate in carbohidrati rapizi (fructoza) si care sunt bine absorbiti de organism;
  • legume bogate in carbohidrati (cartofi, sfecla, morcovi). Majoritatea culturilor de radacini contin o mare cantitate de carbohidrati (de exemplu, amidon);
  • prajituri, zahar. Deserturile dulci, cu zahar, sunt surse puternice de carbohidrati.

 

Dieta Ketogenica este stricta, dar nu necesita o excludere absoluta a carbohidratilor din dieta. Pentru o digestie normala este permisa administrarea zilnica de pana la 50 de grame de carbohidrati sub forma de fibre.

Pentru cine este dieta Ketogenica?

 

Scopul principal al dietei Keto este de a pierde in greutate rapid si eficient prin arderea grasimilor,  in timp ce iti mentii masa musculara. Prin urmare, Keto-dieta este excelenta pentru sportivi, culturisti, care au nevoie de o reducere urgenta a cantitatii de grasime din organism. De asemenea, Keto-dieta este potrivita pentru cei care doresc sa piarda in greutate intr-un timp scurt.

Dieta Keto poate fi folosita ca baza pentru construirea unei diete constante. In dietele conventionale, care implica o reducere a cantitatii de alimente, se produce adesea efectul “roller coaster”, ceea ce reduce toate beneficiile la zero. Atunci cand o persoana reduce cantitatea de alimente consumate, corpul sau isi pierde capacitatea de a absorbi cantitati mari din acestea, iar cand greutatea este redusa la o alimentatie normala, organismul nu mai poate procesa efectiv portiunea marita brusc a portiei. Ca rezultat, majoritatea alimentelor sunt depozitate in grasimi.

Cu o dieta Keto, cantitatea de alimente este aceeasi pe tot parcursul timpului. Utile zile ale dietei sunt cele mai dificile, deoarece se reduce drastic cantitatea de alimente din dieta clasica, ele fiind supuse  Keto-Dietei si cu toate acestea,  nu ar trebui sa intampini dificultati, deoarece nu este destinata sa reduca volumul unei portiuni, ci numai sa reduca portia de carbohidrati de la 2-50 g.

Cine nu ar trebui sa faca dieta Keto?

 

In ciuda tuturor avantajelor dietei Keto, exista unele limitari care exclud posibilitatea aplicarii sale, de exemplu:

  • prezenta diabetului de grade diferite. O cantitate mica de carbohidrati duce la scaderea insulinei in sange, ceea ce poate provoca o exacerbare a bolii;
  • tulburari gastro-intestinale cronice (tractul gastro-intestinal). Dieta ketogenica este un subiect pe de o parte, cu o scadere brusca a aportului de fibre si pe de alta parte cu o  crestere a cantitatii de produse alimentare grele si grase, iar impreuna acesti doi factori pot duce la complicatii ale bolilor gastro-intestinale;
  • rinichi si boli de inima. Cu o dieta Keto, este necesar un aport abundent de apa (3 litri pe zi) pentru a elimina corpurile excesive de Ketone, dar cu boli de rinichi si de inima, excesul de apa din organism este periculos;
  • boli hepatice. O crestere a cantitatii de alimente grase si proteice conduce la o crestere a incarcaturii pe ficat, astfel ca dieta Keto este contraindicata persoanelor cu afectiuni hepatice cronice.
  • de asemenea, demn de remarcat este faptul ca dieta poate duce la o deteriorare a puterii creierului, care se reflecta in scaderea abilitatilor mentale si aparitia unor tulburari ale sistemului nervos.

Meniul  pentru o saptamana

 

La formarea meniului pentru o saptamana, trebuie sa urmezi lista de produse utile de mai sus. Raportul dintre grasimi si proteine ​​ar trebui sa fie de 2. Trebuie preferat uleiul de peste si legume. Cantitatea totala de carbohidrati proveniti din verdeata nu trebuie sa depaseasca mai mult de 50 g pe zi, iar receptia lor trebuie sa fie in mod necesar fractionata in timpul zilei.

Meniu pentru barbati

 

Astazi, Keto-dieta este cea mai eficienta metoda de a pierde in greutate si este folosita de multi sportivi si culturisti celebri. Cu o experienta bogata, in dieta Keto, ei ofera consiliere ajutand la scaderea in greutate in conditii de siguranta si in mod eficient, considerand ca exista trei modalitati de a te conforma dietei Keto:

  • Dieta este observata zilnic, cantitatea de carbohidrati este in mod constant minima (20-30 g);
  • Dieta este observata tot timpul, dar inainte de antrenamentul fortei (timp de 2 ore) este permisa consumarea de carbohidrati luand in calcul  0,5 g pe kg de greutate;
  • Sase zile pe saptamana, este urmata o dieta stricta, a saptea este incarcarea cu carbohidrati (se ia o doza mare de carbohidrati), pentru a restabili productia de enzime.