Indiferent de scopul pentru care am decis sa urmam o anumita dieta, introducerea unor alimente variate in alimentatia zilnica este de cele mai multe ori o adevarata provocare. Cei mai multi aleg sa mananceaceleasi tipuri de alimente deoarece sunt usor de pregatit si procurat, dar si pentru ca deja cunosc numarul de calorii si cantitatea de grasimecontinuta si este mai usor sa pastreze astfel limitele impuse.

Carnea de pasare este recomandata de catretotispecialistii, in special pieptul de pui la gratar, pe care ilcunoastem cu totii si de care ne-am saturat deja. Azi va propun alte 5 tipuri de carne de pasare pe care le puteti include in alimentatie, fara a dezechilibra balanta.

Rata

Acest tip de carne este de regula evitat de toti cei care se afla la regim, ea avandreputatia ca este o carne cu un continut ridicat de grasime. In realitate insa, pielea este cea bogata in grasime, iar daca aceasta este inlaturata, carnea ramasa este foarte asemenatoare in continut cu cea de pui. Rata, ca si gasca, are carne rosie, ceea ce poate nu va fi pe placul celor ce prefera carnea alba, insa gustul este placut daca este pregatita corect.

In general, pentru 100g de carne de rata continutul este urmatorul: 102 calorii, 4g de grasime  si 16g de proteine.

Gasca salbatica

Carnea de gasca este intr-adevar mai bogata in grasimi si proteine decat cea de pui, avand cam 12 grame de grăsime și 24 de grame de proteineintr-oportie de pana in 100 de grame. Cu toate acestea, grasimea suplimentara nu reprezinta un dezavantaj pentru cei ce doresc sa isisporeasca masa musculara, caci un studiu realizat in 2006 a relevat faptul ca grasimea poate contribui la o mai buna sinteza a proteinelor. Trebuie aleasa o pasare tanara si de dimensiuni mai mici (deci mai slaba), care va avea un gust asemanator cu cel de vita.

Fazanul

Fazanul poate fi salbatic sau de ferma. Diferenta intre cele doua tipuri este semnificativa, recomandat in dieta noastra fiind cel de ferma, caci carnea lui este mai bogata in aminoacizi. In plus, si gustul celui de ferma este mai subtil si se apropie mai mult de cel de gaina, astfel ca este si mai usor de mancat.

Carnea de fazan in sine are cam aceeasi valoare nutritionala ca si puiul, fiind o carne slaba. Pregatirea trebuie sa se facainsa cu grija, caci are tendinta de a se usca si de a deveni tare.

Pentru 100g de carne de fazan continutul este urmatorul: 110 calorii, 3g de grasime  si 20g de proteine.

Prepelita

Pasari de dimensiuni mici, prepelitele au un gust placut si, preparate corect, pot fi chiar un festin. Desi valoarea nutritionala este asemenatoare cu cea a puiului, totusi carnea de prepelita este mai bogata in grasimi, deci trebuie echilibrata.

Pentru 100g de carne de prepelitacontinutul este urmatorul: 145 calorii, 4g de grasime  si 23g de proteine

Porumbelul

Tot o pasare mica, si porumbelul poate fi gustos daca este gatit corect, evitandu-se uscarea lui. Avand carne rosie, are si un gust mai puternic, ce poate sa nu fie pe placul tuturor. Marinat 24 de ore, el isi va ameliora aroma si va fi mai placut. Portia de 100g de carne de porumbel are aproximativ 130 de calorii, 17 grame de proteine și aproximativ 7 grame de grasime.