Antrenament fitness – unul dintre cele mai populare tipuri de activitati sportive din lumea moderna. Dar, spre deosebire de sport,  fara accent pe culturism,  obiectivul de fitness nu este realizarea cresterii masei musculare, ci dorinta de a duce un stil de viata sanatos. Viata intr-o metropola este acum greu de imaginat fara fitness. Mentinerea unei forme fizice bune afecteaza succesul in toate domeniile vietii, in primul rand in munca si in familie.

Ce este fitness?

Insusi cuvantul de fitness vine de la adjectivul englez “fit” – “in forma buna, sanatoasa”. Dar acest concept include nu numai exercitiile fizice. Fitness – este si regimul zilei, inclusiv recuperarea dupa scoala, cu odihna si o alimentatie adecvata, adica un stil de viata complet sanatos.

Exercitiile complexe de fitness si dieta sunt selectate individual – in functie de varsta, sanatate, contraindicatii, obiective (pierderea in greutate, cresterea in greutate etc.), structura si caracteristicile corpului.

Exista mai multe scopuri de fitness. Alegerea scopului depinde de alegerea programului de formare. Iata 4 exercitii simple pe care le poti face in 5 minute, pentru

  1. Subtierea taliei si un corp frumos.
  2. consolidarea sanatatii, imbunatatirea sistemului cardiovascular, articulatiilor.
  3. imbunatatirea bunastarii generale, rezistenta corpului.
  4. consolidarea si cresterea masei musculare.

 

Exista doua tipuri principale de activitate fizica – sarcini aerobe si anaerobe.

Exercitiile aerobice – sunt bazate nu numai pe aerobic, ci si jogging, ciclism, inot, adica, acele tipuri de activitate fizica, cand organismul utilizeaza oxigen pentru a elibera energie, carbohidratii si grasimile sunt arse si furnizeaza energie pentru muschi. Incarcarea aeroba are un efect imbunatatit efectiv asupra sanatatii, imbunatateste sistemul cardiovascular, mentine o forma fizica comuna, accelereaza metabolismul.

Capacitatea anaeroba este o ridicare a greutatii, menita sa creasca volumul si forta muschilor.

De multe ori, impreuna cu exercitii aerobe si anaerobe se combina si stretching – gimnastica pentru a creste rezistenta in sarcinile statice si in intinderile de muschi, ligamente si articulatii.

In functie de obiectivele pe care ti le-ai stabilit, alege tipurile de exercitii potrivite pentru tine.

Tipuri de  antrenament fitness pe care le poti face acasa timp de 5 minute

 

Exista diferite tipuri de fitness: aerobic, aerobic de apa, modelarea, fitness si dans, fitball, exercitii la sala sala (Callanetics, Pilates, exercitii de respiratie si Qigong Bodyflex).  Alegerea exercitiilor corecte depinde de scopul pe care doresti sa il atingi prin fitness.

  1. Fitness, dans si alte exercitii de aerobic – in aceasta forma de fitness, se combina exercitii pentru dezvoltarea muschilor si a respiratie. Aerobic intareste sistemul cardiovascular, ajuta la reducerea greutatii si imbunatatirea formei corpului. Foarte eficient in ceea ce priveste arderea caloriilor.

In aerobic, exista un numar mare de directii. Cele mai populare directii de dans si care pot fi executate 5 minute,  sunt: aerobic, dans, afro, latino, funk si altele.

  • Dans. Acest tip de fitness favorizeaza divizarea grasimii in straturile subcutanate si eliminarea celulitei, imbunatateste circulatia sangelui.
  • Pilates– pregatire pentru presa, muschii spatelui, abdomenului si pelvisului, recomandata in special persoanelor cu o pozitie gresita a corpului, pentru recuperarea de leziuni.
  • Callanetic– exercitii de gimnasticacu elemente de exercitii de respiratie. Bazele sale sunt exercitiile de intindere.
  • Bodyflex– exercitii pentru respiratie cu intindere simultana si tensiune musculara.
  1. Fitness-yoga – exercitiile sunt combinate cu elemente ale practicilor respiratorii, alternand miscarile dinamice si statice. Exercitiile nu au ca scop atat aducerea unei stari de armonie interioara, cat flexibilitatea si rezistenta sporita a corpului.
  2. Fitball (minge gimnastica) – exercitiile sunt efectuate pe minge in pozitii diferite, creand, asa-numitul,  corset muscular in jurul coloanei vertebrale. Acest tip de fitness intareste musculatura feselor, imbunatateste postura. Exercitiile fizice pot fi facute acasa.
  3. Exercitii cu ponderare (asa-numitul. fitness clasic )– gantere, greutati, bare, expandoare si asa mai departe. Te ajuta la intarirea muschilor si la dezvoltarea muschilor. Acestea includ si culturismul, forta si alte activitati de putere care vizeaza hipertrofia musculaturii.

Alegerea unui antrenament fitness de numai 5 minute

 

Alegerea exercitiilor rapide si a programului de formare depinde de scopul pe care doresti sa il atingi. Si, bineinteles, interesul pentru anumite activitati. Cu cat interesul si motivatia sunt mai mari, cu atat rezultatele vor fi mai bune.

Pentru intarirea generala a corpului se potrivesc toate tipurile de fitness, precum si mersul pe jos (mersul pe jos sau sportul). Pentru pierderea in greutate se practica toate tipurile de aerobic, mersul cu bicicleta, alergare, fitball, de formare a masei musculare cu greutatea.

Pentru a alege corect un set de exercitii si o dieta adecvata, trebuie sa consultati un formator.

Fitness pentru barbati si femei

Trebuie reamintit faptul ca programele de slabire pentru barbati si femei sunt semnificativ diferite. Acest lucru se datoreaza caracteristicilor fiziologice ale organismelor ambelor sexe. In plus, este necesar sa se ia in considerare starea fizica a corpului si varsta persoanei.

Exercitii de fitness pentru femei 18-30 ani

La aceasta varsta, ca regula, corpul se descurca bine cu greutatile, iar procesele metabolice se desfasoara fara probleme. Multe calorii sunt consumate fara mult efort. La aceasta varsta, muschii sunt intariti, se creeaza o baza pentru viitor, iar corpul in ansamblu devine mai puternic pe termen lung.