Un antrenament de fitness este foarte asemanator antrenamentului de culturism, diferentele fiind insa legate nu numai de greutatile utilizate, ci si de obiectivele propuse. Adeptii acestui tip de sport isi propun in primul rand sa isi pastreze sau sa obtina o stare de bine, de echilibru si sanatate fizica.

Antrenamentele de fitness trebuie efectuate cu regularitate si, mai mult, trebuie adaptate si personalizate fiecarui organism, precum si scopului urmarit. Corpul nostru nu reactioneaza la fel in conditii similare, de aceea adoptarea unor exercitii dedicate este extrem de important. Cresterea masei musculare presupune un alt tip de antrenament decat este necesar pentru a scapa de kilogramele in plus. Varsta, sexul, starea de sanatate, conditia fizica, toate acestea influenteaza modul cum trebuie abordat fitness-ul pentru a se obtine rezultate palpabile. Pe langa antrenamentul fizic, in fitness este foarte importanta si alimentatia, alaturi de odihna.

Ce trebuie sa stii despre fitness?

Antrenament de fitness

Un astfel de antrenament de fitness este compus din mai multe tipuri de exercitii, alese si combinate astfel incat sa lucreze fie doar o anumita grupa de muschi, fie o anumita parte a corpului, fie intregul corp, in functie de obiectivele setate.

Exercitiile se fac cu ajutorul aparatelor si al echipamentelor speciale din sala de fitness, ajustand greutatea la experienta, forta si nivelul la care ne aflam. O greutate mai mare nu inseamna rezultate mai bune, ci doar posibilitatea de accidentare. Este important sa se respecte numarul de serii si de repetari pentru fiecare exercitiu, precum si pauzele dintre serii si dintre exercitii.

Corpul are nevoie de odihna pentru a se reface, astfel ca trebuie sa se faca pauze si intre zilele de antrenament.

Rezultatele nu apar imediat

Multi dintre cei ce aleg sa mearga la sala pentru a face fitness se asteapta sa slabeasca si sa isi mareasca masa musculara concomitent si asta intr-un timp foarte scurt. Desi este nevoie de muschi pentru a consuma caloriile si deci grasimea in exces, nu se poate diminua stratul adipos in timp ce sub acesta se dezvolta un muschi puternic. Pentru ca muschiul sa creasca are nevoie de un aport mult mai mare de nutrienti, iar acest lucru nu se poate obtine daca persoana respectiva este la dieta.

Daca se doreste doar cresterea masei musculare, atunci antrenamentele de fitness vor fi elaborate in asa fel incat sa se lucreze zona respectiva, insa rezultatele vor aparea dupa o perioada destul de mare de timp, poate chiar ani de zile.

Implicare si rabdare 

Cresterea masei musculare prin antrenamente de fitness presupune asadar un efort sustinut si de lunga durata. Antrenamentele de fitness in sine trebuie planificate corect, executate cu greutatile corespunzatoare si efectuate cu regularitate. Daca muschii se formeaza greu, ei dau inapoi mult mai repede, de aceea este cruciala respectarea rutinei saptamanale de antrenament in sala cu greutati.

Stil de viata

Daca ai ales sa practici acest sport, atunci trebuie sa ti-l insusesti ca pe un stil de viata. Ca orice sport, el presupune adoptarea unui anumit program de antrenament de fitness, respectarea unor reguli alimentare stricte, dar si  a unor obiceiuri sanatoase precum odihna, evitarea exceselor de orice fel si sacrificarea altor activitati pentru efectuarea rutinei saptamanale de antrenament.

Pentru a fi mai usor drumul spre greutatea dorita, si pentru a evita esecurile care va pot demoraliza, varianta cea mai buna si sigura este sa apelati la un instructor fitness.  El va poate ajuta sa va puneti la punct dieta, antrenamentul fitness, programul de odihna care este foarte important pentru refacerea si dezvoltoarea masei musculare incat rezultatul sa fie cu siguranta cel asteptat.