Alimentatia are un rol important in viata ta.

Alimentatia  este foarte importanta pentru toate persoanele care isi doresc sa aiba parte de rezultate vizibile in urma antrenamentelor din sala de fitness. Persoanele care se antreneaza intens in sala de forta vor si rezultate pe masura, de aceea este recomandat sa aiba foarte mare grija cu alimentatia. Trebuie sa consumi cat mai multe proteine daca iti doresti sa ai rezultate intr-o perioada scurta de timp.

Cu cat mananci mai sanatos cu atat vei observa reale imbunatari in aspectul tau fizic. Traim intr-o lume in care aspectul fizic conteaza si toate persoanele cauta perfectiunea. Asa ca este recomandat sa investesti cat mai mult in aspectul tau fizic.

Daca esti un pasionat de sport atunci trebuie sa cunosti toate detaliile care iti sunt necesare pentru a-ti dezvolta musculatura. Mesele de dinaintea antrenamentului de fitness si dupa acesta sunt esentiale. Muschii nu cresc in timpul antrenamentului ci doar daca ai o alimentatie corespunzatoare.

Afla din cadrul articolului de mai jos tot ce este  recomandat sa consumi pentru a avea parte de o alimentatie adecvata. Orice persoana pasionata de sport sau care se antreneaza in sala de forta trebuie sa stie toate aceste detalii. Documenteaza-te foarte bine si vei vedea ca vei avea parte de corpul pe care ti-l doresti de atata timp. Nu este deloc greu sa iti atingi telurile , cu cat te vei antrena mai mult si mai intens dar si vei consuma alimentele adecvate cu atat vei vedea te simti mai bine in pielea ta.

         Ce este recomandat sa mananci inainte de antrenament?

Cu 2 ore inainte de antrenament este recomandat sa servesti masa. Ideal este sa eviti mancarurile grase deoarece se digera mai greu. Totodata este bine sa eviti carbohidratii simpli cum sunt dulciurile.  Desigur ca este necesar sa ai parte de o energie suficient de mare ca sa iti poti desfasura exercitiile.

Inainte de sala poti manca cereale, orez, paine integral, cartofi, paste, mamaliga, fulgii de ovaz, linte  deoarece iti ofera energia necesara pentru a-ti desfasura exercitiile. Totodata daca iti doresti sa slabesti este bine sa nu consumi foarte multe produse de acest tip. Totodata este recomandat sa consumi multe fructe cum ar fi : banane, migdale, portocale, mere. Bineinteles ca nu trebuie sa uiti de  carne care contine proteine  deoarece sunt foarte benefice atat inainte cat si dupa antrenamentul de forta.

Specialistii recomanda sa consumi carbohidrati complecsi deoarece iti asigura energia necesara pe toata durata antrenamentului.

Masa de dinaintea antrenamentelor iti intareste muschii, te ajuta sa eviti senzatia de foame pe care o ai de regula in timpul antrenamentelor , previne hipoglicemia – tensiunea arteriala scazuta care te fereste de ameteli sau dureri de cap si iti intareste psihicul.

In timpul antrenamentului nu trebuie sa mananci deloc, nici macar un baton sau un fruct.  Daca iti doresti poti consuma apa plata pentru ca trebuie sa previ deshidratarea.

  Masa de dupa antrenament.

Imediat dupa antrenament este recomandat sa consumi o proteina din zer simpla sau izolata. Aceasta se absoarbe rapid si ajuta la refacerea tesutului muscular. Spre deosebire de masa de dinaintea antrenamentului, acum este recomandat sa consumi carbohidrati simpli, care au o absortie rapida de exemplu dextroza. O combinatie de 40g proteina de zer cu 80 de grame  dextroza ar fi o solutie ideala post antrenament.

Dupa sala nu trebuie sa uiti niciodata de apa, ai mare nevoie de ea pentru ca in timpul exercitiilor transpiri si elimini multa apa riscand astfel sa te deshidratezi.

Dupa 45 de minute shake-ul  servit  trebuie sa ai parte de o masa complexa.  Aceasta masa trebuie sa contina o carne de pui, curcan, cotlet sau vita cu orez, cartofi sau paste integrale. Trebuie sa ai mese cat mai usoare dupa antrenament in care sa servesti produse sanatoase. Toate exercitiile desfasurate in sala de forta vor avea rezultate pe masura asteptarilor daca vei stii ce trebuie sa consumi dupa antrenament atunci cand muschii sunt extenuati. O alimentatie corecta nu va face decat sa te ajute sa iti dezvolti masa musculara asa cum iti doresti.

Desi multe persoane cred ca daca vor manca ceva dupa antrenament vor pune inapoi grasimile topite cu greu, dar nu este deloc  asa. Masa de dupa antrenament este cea care poate face diferenta dintre un antrenament bun si unul desfasurat in mod eronat. Recuperarea este extrem de importanta mai ales dupa ce iti desfasori exercitiile fizice.

Care este perioada optima de a lua masa dupa antrenament?

Multe studii realizate de-a lungul timpului au aratat ca perioada optima de consumare a alimentelor ce te ajuta sa te recuperezi trebuie consumate in primele 45 de minute de la  terminarea antrenamentului .  Evita pe cat de mult posibil mancarurile grase,dulciurile sau mancarurile nesanatoase. Daca vrei sa iti atingi telul si sa ai parte de corpul tonifiat mult dorit trebuie sa nu te infometezi dar nici sa nu consumi alimente grase. Toate astea nu vor face decat sa te oboseasca si sa iti ofere o energie negativa.

Daca iti doresti ca timpul petrecut in sala de forta sa fie unul care sa de rezultatele dorite atunci trebuie sa adopti un regim echilibrat care sa iti asigura energia si forta de care ai nevoie. Nutritia joaca un rol foarte important in viata persoanelor care se antreneaza in sala de forta. Pe langa rezultatele pe care le doresti cu ardoare aceasta iti ofera si o sanatate pe masura. Trebuie sa stii intocmai care este cantitatea potrivita de  alimente  pe care trebuie sa o consumi pentru a avea parte de energia dorita dar si de un aspect fizic imbunatatit.

Antreneaza-te , hidrateaza-te si consuma cat mai multe alimente sanatoase. Fa sport zilnic si te vei putea bucura de o viata mai frumoasa si mai sanatoasa. Profita de timpul tau si antreneaza-te astfel incat sa ai parte de rezultate vizibile.