Afinele, cele mai sanatoase fructe spun nutriotionistii in urma studiilor efectuate.

Titlul de „cel/e mai bun/e” din lume este greu de castigat de orice lucru de pe acest pamant, indiferent de domeniul sau ori de utilizare. Atunci cand vine vorba despre alimente si despre efectele lor benefice asupra oamenilor, discutiile sunt cu atat mai controversate si mai greu de concluzionat.

Fructele sunt cunoscute si recunoscute ca fiind unele dintre cele mai sanatoase alimente, fiecare avand in compozitia lor diferite vitamine, minerale si acizi ce contribuie la imbunatatirea functionarii diverselor organe si a organismului in ansamblul sau.

Recent s-a facut un nou studiu in care au fost implicati 17 dieteticieni si care si-a propus sa identifice care este cel mai sanatos fruct. Desi intrebarea a starnit discutii colaterale legate de cantitatea de fructoza pe care un om ar trebui sa o consume intr-o zi, concluzia a fost una evidenta. Cei mai multi specialisti in domeniul nutritiei au desemnat afina ca fiind fructul cel mai complex si mai bun pentru sanatatea noastra.

Nutritionistul Michelle Babb, autor al Anti-Inflammatory Eating Made Easy, care a facut parte din cercetarea in cauza, afirma ca „Afinele contin cel putin 15 tipuri diferite de antioxidanti care protejeaza fiecare sistem al organismului nostru”.

Cu totii stim ca antioxidantii sunt benefici pentru corpul uman, insa cum ne ajuta acestia sa fim mai sanatosi?afinele, cele mai sanatoase

“Antioxidantii ne protejeaza celulele, tesuturile, muschii si sunt foarte importanti pentru sanatatea inimii, a creierului, dar si in recuperare” specifica autorul, care insista asupra consumului regulat de afine.

Un antioxidant foarte puternic este cel numit acid elagaic. Acesta previne aparitia diferitelor mutatii in cadrul genelor, precum si malignizarea celulelor din organism. Prin consumul regulat sau in cure de minim 3 saptamani a unei cantitati insemnate de afine, acidul elagaic devine un aliant important in preventia si combaterea cancerului.

Tot antioxidantii, ce au rol de a prevenii procesul de imbatranire celulara la nivelul sistemului nervos, contribuie la imbunatatirea functiilor creierului, a capacitatii de memorare si a celei de invatare.

Pe langa antioxidantii atat de importanti, micutele fructe de padure de culoare albastru inchis contin si alte elemente precum vitamina A, E, F, PP, complexul de vitamina B, C, K, mangan, dar si fibre.

Bolile cardiovasculare pot fi si ele prevenite cu ajutorul unui consum regulat de afine. Desi nu au un indice caloric mic, afinele sunt percepute pozitiv de catre organism, chiar si in cazul diabeticilor, care nu sesizeaza glicemia ca fiind sporita in urma consumului acestor fructe.

Prezenta vitaminelor A si C in concentratie atat de mare reprezinta un alt beneficiu major al acestor fructe de padure. Afinele contribuie astfel la imbunatatirea vederii in general, crescand acuitatea vizuala. Prin intensificarea circulatiei sangelui la nivelul ochilor sunt prevenite o serie de boli grave ale acestora precum glaucomul, miopia sau retinita pigmentoasa.

Colette Heimowitz, specialist in nutritie la Atkins Nutritionals, recomanda afinele si in curele de slabire. Spre deosebire de alte fructe, afinele imbunatatesc nivelul de insulina si pe cel de glucoza din sange, fara a avea efecte nedorite. In plus, aportul de fibre face ca acestea sa fie satioase si sa limiteze consumul de alte alimente, fiind totodata un aliat in lupta cu diareea, constipatia sau balonarea.