Fiind capabil sa meargi la sala de gimnastica intr-un mod mecanic si sa stai pe diete epuizante,  nu este ceva care sa te ajute sa obtii rezultate uimitoare. Probabil, toata lumea viseaza la o silueta de vis si se straduieste sa obtina aceste rezultate, in cel mai scurt timp posibil. Dar nu toata lumea stie ca pierderea in greutate extrema, reducerea usoara a greutatii corpului sau antrenamentele grele, nu vor aduce rezultatul dorit. Antrenorii de fitness au impartasit cateva reguli,  care te vor ajuta sa ajungi sa ai silueta visurilor tale, fara a te chinui.

Regula nr. 1. Bea mai multa apa

 

Aceasta este regula de aur a oricarui antrenor devotat unui stil de viata sanatos. Mentinerea  echilibrului apei din organism, atunci cand esti activ la sala, este regula de aur pentru oricine doreste sa aiba o silueta de invidiat. Insa, nu vorbim despre utilizarea lichidului in timpul orelor, ci despre restabilirea echilibrului apei pe parcursul unei zile. Shane Collins, fondatorul studioului Londra Box Kobox,  spune ca un pahar de apa trebuie sa fie intotdeauna la indemana, mai ales daca nu ai chef sa te ridici din pat. Aseaza un pahar cu apa pe noptiera de langa pat si lasa-l sa fie la indemana ta tot timpul. Cand te trezesti dimineata, inainte de a-ti spala fata si dintii, bea acest pahar cu apa. Beneficiile apei pentru sanatate sunt enorme, deoarece mareste nivelul de energie, accelereaza metabolismul si restabileste functiile corpului dupa somn. Apa potabila, in primul rand, te ajuta dimineata sa suplimentezi balanta de apa din organism.

Regula nr. 2. Incepe-ti ziua cu proteine

 

O portie de proteine ​​ nu raneste pe nimeni. Daca doresti sa ai un corp frumos, atunci nu ignora aceasta regula. Martin Sklayn, un antrenor fitness al studioul FitMiBody,  isi sfatuieste elevii sa consume cel putin 25-30 de grame de proteine ​​la micul dejun. Ingerarea proteinelor,  declanseaza sinteza proteinelor musculare, care sunt responsabile de construirea masei musculare. Ar putea sa-ti placa proteina mai lenta, bogata in cazeina. Cazeina este o proteina complexa,  fiind baza laptelui de vaca si serveste drept material principal pentru branza. Daca mananci produse cum ar fi,  iaurt grecesc, branza de vaci sau cazeina in forma pura, atunci corpul tau se va mentine tonifiat pe tot parcursul zilei.

Regula nr. 3. Planck in fiecare zi

 

Planck este un exercitiu universal si simplu, care functioneaza cu adevarat. Plank intareste muschii si ii strange, facandu-i mai elastici si mai usori. Avantajele sale sunt evidente.  Cinci minute sunt suficiente pentru a-ti mentine corpul intr-o forma buna. Sfatul specialistului este sa faci un grafic al exercitiilor, si, daca nu ai mai facut inainte acest exercitiu , dar,  acum il practici in fiecare zi, poti mari intervalul de timp, urmarind graficul.

Plank

Regula nr. 4. Mananca fructe inainte de exercitii fizice

 

Mark Reigate o vedeta in lumea boxului,  spune ca fructele au un efect foarte benefic asupra functiilor corpului inainte de antrenament. Marul este un aperitiv excelent inainte de antrenament, deoarece nivelurile ridicate de fructoza, reduc glicemia din sange. De asemenea, o concentratie ridicata de fibre, incetineste procesul de digestie. In plus, studiile arata ca polifenolii (antioxidantii puternici) din mere ajuta la cresterea rezistentei si la reducerea cantitatii de grasimi din organism.

Regula nr. 5. Mananca dulciuri

 

Da, ai citit bine. Antrenorii de fitness sfatuiesc sa se manance ceva dulce dupa antrenament, desigur, nu in cantitati mari. Mananca cateva bucatele de jeleu Haribo dupa antrenament, si acest lucru,  te va ajuta sa-ti restabilesti energia corpului. Carbohidratii rapizi sub forma de dulciuri sunt ceea ce organismul are nevoie pentru a ajuta la umplerea rezervelor de glucoza – spune Mark Reigate.

Regula nr. 6. Pregateste-ti un plan de actiune

 

Inainte de a merge la antrenament, gandeste-te cu atentie la ce anume doresti sa obtii dupa ce ai parasit sala de gimnastica. Cel mai adesea, oamenii nu stiu de unde sa inceapa, de ce exercitii au nevoie si caror grupuri musculare trebuie sa li se acorde atentie. Pregateste un plan de actiune acasa, analizeaza cu atentie programul pe care intentionezi sa il urmezi si abia apoi poti incepe sa iti atingi obiectivele. Cel mai mai bine este sa consulti mai intai instructorul, care iti va oferi un sfat bun despre programul tau si il va stabili in mod corect.

Regula nr. 7. Misca-te  in fiecare zi

 

Chiar daca ai muncit din greu ieri in sala de fitness,  trebuie sa faci miscare si astazi. Acest sfat este oferit de Steve Mellor, antrenor fitness al camerei Freedom2Train.

Trebuie sa te misti in fiecare zi, chiar si in zilele de odihna. Pare plictisitor, dar trebuie sa iti stimulezi circulatia sangelui pentru a te recupera. Mersul pe jos sau o incalzire usoara, cum ar fi yoga, este utila si te face sa te simti mult mai bine.

antrenor fitness

Regula nr. 8. Urmareste ceea ce mananci

 

Tendinta de nutritie adecvata nu isi pierde relevant nici chiar dupa un an intreg. Pe de o parte, este minunat ca oamenii depun eforturi pentru sanatate si frumusete, pe de alta parte, dezinformarea se inmulteste si infloreste. Este usor sa confunzi lucrurile, iar sa intelegeti, uneori este imposibil.  Ce ar trebui sa faci? Sa mananci pentru pierderea in greutate sau sa iti mentii greutatea? Uneori acest lucru poate parea imposibil de inteles pentru tine.

 

Pentru a crea o dieta echilibrata, trebuie sa inveti cum sa alegi produsele din magazine si sa colectati un cos de cumparaturi cu produsele adecvate. Nu fii lenes si invata sa citesti compozitia preparatelor pe care le cumperi, preferand produsele naturale. De exemplu, un pui este un produs sanatos, iar carnea de porc gata preparata,  nu mai este un produs sanatos. De ce? Pentru ca nu stii din ce e facut preparatul. Nu este suficient sa scrie pe ea, deoarece bogatia de sinonime si legislatia care reglementeaza productia de produse alimentare, se face cu lacune.

 

Pentru a reduce pretul produsului, multi producatori pot adauga in carnea de porc sau de vita,  nu numai carne pura, ci si piele, oase sau grasimi. Astfel, bazandu-te pe ceea ce scrie in compozitia de pe etichete, nu numai ca poti obtine grasime nedorita pe corp, dar si indigestie, ca un bonus. Daca vrei sa mananci cu adevarat carne sanatoasa,  prepar-o singur pentru tine. La fel si cu salate si garnituri. Ai incredere numai in acele produse a caror procesare a fost vazuta cu proprii tai ochi.